Mulvey, Michael


Michael Mulvey

Professeur agrégé
École de gestion Telfer

Coordonnées :

Tél. bureau : 613-562-5800
Courriel :
Site web

Modes de communication préféré :

Courriel

Renseignements sur la recherche :

Michael Mulvey is an Associate Professor of Marketing at the University of Ottawa. His research examines how meanings influence consumer decision-making, with a focus on branding, retail, and quality-of-life experiences, including travel and leisure. He develops methods to analyze brand associations and consumer sentiment, often applying qualitative and text analytics. A frequent media commentator, he offers insights on consumer behavior, retail trends, and accessible travel, with a strong emphasis on inclusion, empowerment, and protection for vulnerable populations. For details, including a list of 350+ interviews: https://sites.google.com/site/profmulvey/in-the-media

Domaine(s) de spécialisation :

Langues :

Anglais seulement, French: can discuss context for stories, but no live interviews (lack of verbal fluency)

Recherche

line divider

Consultez notre base de données renfermant les noms de plus de 500 spécialistes, prêts à commenter des sujets d'actualité ou à faire part de leurs connaissances dans le cadre de reportages.

Indice : La fonction de recherche n'est pas sensible à la casse et les fragmentations de mots sont acceptées